Z6_HQ8A1O82KORE50QS6UVRQE0GP7
Z7_HQ8A1O82KG3R40QSU4BK9A08D0
Техническа информация за интеграция

За интеграция с цел добавяне и актуализация на информация в портала, следва да се използват описаните услуги. Предварително всяка администрация, която желае да използва уеб услугата, следва да заяви достъп до ЕПДЕАУ.  

 

Въз основа на предоставената по-долу документация, следва да изградите в собствена среда за разработка услугата за комуникация с ЕПДЕАУ за добавяне / актуализиране на информация за ЕАУ. След като услугата бъде изградена, следва да се изпълни заявка, която извиква услугата. Заявката, описана във EgovService.wsdl трябва да съдържа HTTP Basic Authentication (потребителско име и парола), получени от ДАЕУ.

 

Услугите са описани чрез WSDL (web service description language). След изпълнението на заявката ще получите отговор от ЕПДЕАУ. При успешно завършена операция информацията се добавя / актуализира в ЕПДЕАУ. При неуспешна операция ЕПДЕАУ връща съобщение с описана грешка.

 

Адрес на услугата в продукционна среда

 

Адрес на услугата в "staging" среда

 

Чрез порталната платформа на ЕПДЕАУ се реализира услугата изграждане на федериран портал. Порталната платформа представлява облачно решение за изграждане на множество портални сайтове, по предварително подготвен шаблон в рамките на единна инфраструктура. Порталната платформа за поддържа от екипите на Държавна агенция "Електронно управление', а съдържанието на федерирания портал от екипите на администрацията. 

 

Общи условия за изграждане и поддръжка на федериран портал в инфраструктурата на Единния портал за достъп до електронни административни услуги


Заявление за изграждане и поддръжка на федериран портал в инфраструктурата на Единния портал за достъп до електронни административни услуги

Всеки административен орган, който ще използва услугата за интеграция, е необходимо да отговаря на следните условия, за да му бъде разрешен достъпът:

 

  1. Да има създадена регистрация в системата „Електронно връчване“:
  2. Да предостави на администратора на системата „Електронно връчване“ публична част на свой сертификат, който ще използва за оторизация и автентикация пред услугата за интеграция.

 

Регистрациите на административни органи се извършват от администраторите на системата след одобрение на подадено заявление за регистрация до председателя на ДАЕУ по образец.

 

В случай, че не разполагате със сертификат за целите за оторизация и автентикация пред услугата за интеграция, такъв ще ви бъде издаден и предоставен от ДАЕУ.

 

Общи условия за присъединяване към и използване на Системата за сигурно електронно връчване

 

Заявление за създаване на профил в Системата за сигурно електронно връчване на лице по чл. 1 ал. 1 и ал. 2 от Закона за електронното управление 

 

Заявление за присъединяване към Системата за сигурно електронно връчване на структура/и на административен орган по чл. 1, ал. 1 от Закона за електронното управление

 

Заявление за прекратяване присъединяването към Системата за сигурно електронно връчване

 

Описание на услугата, конфигурация на връзката към нея, методите, използваните обекти и код за интеграция

 

Описание на процедурата за интеграция със Системата за сигурно електронно връчване

Централните системи за заявяване на електронно административни услуги и информационните системи на:

  • административни органи;
  • лица, осъществяващи публични функции;
  • организациите, предоставящи обществени услуги;

се интегрират с еАвтентикация по стандартизиран защитен протокол от тип „система-система“ в средата на електронното управление, одобрен от Съвета за интеграция на информационните ресурси и утвърден от Председателя на Държавна агенция „Електронно управление“.

 

Интеграцията на информационни системи е задължителна при електронна идентификация на физически лица, юридически лица и административните органи при заявяване на електронни административни услуги.

 

Общи условия за системна интеграция на информационни системи на доставчици на електронни административни услуги и доставчици на електронна идентичност с хоризонталната система за електронна автентикация

 

Заявление за присъединяване към Системата за електронна автентикация на доставчик на електронни административни услуги/доставчик на идентификационни услуги

 

Модел за интеграция с хоризонтална система за електронна автентикация

 

Описание на услуга за интеграция

 

Методика за определяне от лицата по чл. 1, ал. 1 и 2 от Закона за електронното управление на средствата за електронна идентификация, които се използват при заявяване на електронни административни услуги и тяхното ниво на осигуреност

 

Списък на администрациите, присъединени към еАвтентикация

Среда за електронни плащания

 

Общи условия за присъединяване на административни органи и на доставчици на платежни услуги към Единната входна точка за електронни плащания в централната и местната администрация и използване на функционалността „Централен ВПОС терминал“ , предоставяна от Държавна агенция „Електронно управление“

 

Заявление за присъединяване на доставчик на платежни услуги чрез използване на Виртуален ПОС терминал към Единната входна точка за електронни плащания в централната и местната администрация (Единната входна точка)

 

Заявление за присъединяване на доставчик на платежни услуги към Единната входна точка за електронни плащания в централната и местната администрация (Единната входна точка) чрез използване на функционалността „Централен виртуален ПОС терминал“, предоставяна от Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ)

 

Заявление за присъединяване /промяна на обстоятелства/ на административен орган към Единната входна точка за електронни плащания в централната и местната администрация, чрез виртуален ПОС терминал на доставчик на платежни услуги и/или чрез използване на функционалността „Централен виртуален ПОС терминал“, предоставяна от Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ)

 

Заявление за присъединяване на административен орган към Единната входна точка за електронни плащания в централната и местната администрация с цел предоставяне на електронната административна услуга „Извличане на справка за дължими данъци и други публичноправни задължения и плащането им по електронен път“

 

Заявление за прекратяване присъединяването на доставчик на платежни услуги към Единната входна точка за електронни плащания в централната и местната администрация (Единната входна точка)

 

Заявление за прекратяване присъединяването на административен орган към Единната входна точка за електронни плащания в централната и местната администрация (Единната входна точка)

 

Процедура по „ОСПОРВАНЕ НА ПЛАЩАНЕ“, извършено чрез виртуалното терминално пос устройство предоставено на Държавна агенция „Електронно управление“, обслужвано от „БОРИКА“ АД

 

Детайлна техническа спецификация за осъщестявяване на интеграция

 

Схеми за интеграция

 

Уеб сайт на Портал за електронни плащания в тестова среда

 

Уеб сайт на Портал за електронни плащания в реална среда

Възможността за предоставяне на тези услуги е реализирана чрез средата за междурегистров обмен (RegiX), която предоставя възможност за реализиране на интерфейс за автоматизирано подаване и обслужване на стандартизирани заявки за административни услуги по електронен път.

 

Осъществяването на достъп чрез интегриране на информационна система предполага присъединяване към тестова среда, в която да бъде извършена интеграцията и осигуряване на достъп до реални данни, след одобрени правни основания и извършена интеграция.

 

  1. Доставчикът изготвя на заявка за издаване на транспортен SSL сертификат за тестова среда;
  2. Доставчикът изпраща на ДАЕУ заявката за издаване на сертификат;
  3. ДАЕУ издава транспортен сертификат за тестова среда;
  4. ДАЕУ изпраща издадения сертификат за тестова среда на доставчика;
  5. ДАЕУ осигурява достъп до полета от справки в тестова среда;
  6. Доставчикът внася на своя машина сертификатa и сертификационна верига в правилната последователност.
  7. Доставчикът осъществява развойна дейност и интеграция. Служебната услуга за достъп до присъединен регистър се настройва за работа в тестова среда;

 

След завършване на развойната дейност и успешно преминаване на тестове на реализираната интеграция, доставчикът на услуги е необходимо да повтори процедурата за осъществяване на достъп в тестова среда, а ДАЕУ ще предостави сертификат и достъп до полета от справки за работа с реални данни.

 

Стандарт за разработване на адаптер 

 

Ръководства и инструкции за интеграция

 

Информация за наличните регистри и справките от тях

 

Адрес на услугата в реална среда

 

Адрес на услугата в тестова среда

 

Общи условия за достъп до данни от регистри на държавната администрация в средата на междурегистров обмен

 

Приложение 2: Образец за комплексно заявление 

 

Приложение 3: Процедура за техническа свързаност към средата за междурегистров обмен чрез WEB базирано клиентско (multitenant)  приложение

 

Приложение 4: Процедура за техническа свързаност към средата за междурегистров обмен чрез интегриране на информационна система 

 

Заявленията, подписани с електронен подпис, следва да се изпращат на следния електронен адрес: regix@e-gov.bg. При невъзможност да бъдат подписани с електронен подпис, следва да се изпращат на хартиен носител до Държавната агенция „Електронно управление“ на адрес гр. София, ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ 6.

 

Регистрация на профил на консуматор и представител

 

Демонстрира се процесът по създаване на профил на консуматор в Info приложението на RegiX:

  1. https://info-regix.egov.bg;
  2. Регистрация на консуматор;
  3. Попълване на данни за консуматор и представител;
  4. Получаване на e-mail нотификация;
  5. Преглед на документ за регистрация, който трябва да бъде ел. подписан и изпратен на МЕУ (или разпечатан, подписан и изпратен на МЕУ).

 

Регистрация на нов представител на консуматор


Демонстрира се процесът по регистрация на нов представител на консуматор.

  1. https://info-regix.egov.bg;
  2. Регистрация на представител;
  3. Попълване на изискваните атрибути. Необходимо е да се знае идентификатора на вече създадена профил на консуматор.

 

Вход с ЕАвт


Демонстрира се процесът по вход в информационното приложение на RegiX чрез използването на ЕАвт.

  1. https://info-regix.egov.bg;
  2. Вход;
  3. Електронна автентикация -> избор на средство за автентикация;
  4. Потребителят е успешно автентикиран.

 

Одобрение на представители от консуматор

 

Демонстрира се процесът по активиране на нов представител от консуматор (необходимо е поне един представител да е вече одобрен от ДАЕУ).

 

  1. https://info-regix.egov.bg;
  2. Вход;
  3. Нови представители;
  4. Редакция на избран представител;
  5. Промяна на атрибут „Активен“;
  6. Запазване на промените.

 

Попълване на нова заявка от консуматор

 


Демонстрира се процесът по регистрация на нова заявка за достъп до услуга.

  1. https://info-regix.egov.bg;
  2. Вход;
  3. Създаване на система;
  4. Регистрация на заявка за сертификат и добавяне на CSR (Инструкции за изготвяне на сертификат са достъпни тук: https://info-regix.egov.bg/public/guides/Guides.md); 
  5. Създаване на нова заявка и асоциация със система;
  6. Създаване на операции към заявка и асоциацията им със сертификат;
  7. Попълване на допълнителни данни  като:
  • Правно основание;
  • Наименование на услуга (посочва се услугата, за предоставянето на която са необходими заявените данни от посочените регистри/справки);
  • Код на услугата (код на услугата по административен регистър);
  • Избор на желани атрибути на отговор.
  1. Преглед на чернова;
  2. Изпращане на заявка (изпращане на заявката за обработка към ДАЕУ);
  3. Преглед на съдържание на заявка;
  4. За завършване на процеса е необходимо консуматора да изпрати подписан екземпляр на заявката към ДАЕУ (електронно подписан или разпечатан и подписан).

 

 

Лица за контакт:

 

Помощен контактен център: тел. 0700 20 341; web: http://support.e-gov.bg.

 

Административни въпроси: Наделин Антонов – тел. 02/404 9617; e-mail: nsantonov@e-gov.bg

 

Техническа свързаност: Димитър Димитров - тел. 02/ 404 9612; e-mail:  dimitar.dimitrov@e-gov.bg

 

   Илия Смоленов – тел. 02/949 2037; e-mail: ismolenov@e-gov.bg

 

   Наделин Антонов – тел. 02/404 9617; e-mail: nsantonov@e-gov.bg