За интеграция с цел добавяне и актуализация на информация в портала, следва да се използват описаните услуги. Предварително всяка администрация, която желае да използва уеб услугата, следва да заяви достъп до ЕПДЕАУ.
Въз основа на предоставената по-долу документация, следва да изградите в собствена среда за разработка услугата за комуникация с ЕПДЕАУ за добавяне / актуализиране на информация за ЕАУ. След като услугата бъде изградена, следва да се изпълни заявка, която извиква услугата. Заявката, описана във EgovService.wsdl трябва да съдържа HTTP Basic Authentication (потребителско име и парола), получени от MЕУ.
Услугите са описани чрез WSDL (web service description language). След изпълнението на заявката ще получите отговор от ЕПДЕАУ. При успешно завършена операция информацията се добавя / актуализира в ЕПДЕАУ. При неуспешна операция ЕПДЕАУ връща съобщение с описана грешка.
Адрес на услугата в продукционна среда
Адрес на услугата в "staging" среда
Чрез порталната платформа на ЕПДЕАУ се реализира услугата изграждане на федериран портал. Порталната платформа представлява облачно решение за изграждане на множество портални сайтове, по предварително подготвен шаблон в рамките на единна инфраструктура. Порталната платформа за поддържа от екипите на Министерство електронното управление, а съдържанието на федерирания портал от екипите на администрацията.
Всеки административен орган, който ще използва услугата за интеграция, е необходимо да отговаря на следните условия, за да му бъде разрешен достъпът:
- Да има създадена регистрация в системата „Електронно връчване“:
- Да предостави на администратора на системата „Електронно връчване“ публична част на свой сертификат, който ще използва за оторизация и автентикация пред услугата за интеграция.
Регистрациите на административни органи се извършват от администраторите на системата след одобрение на подадено заявление за регистрация до председателя на ИА ИЕУ по образец.
В случай, че не разполагате със сертификат за целите за оторизация и автентикация пред услугата за интеграция, такъв ще ви бъде издаден и предоставен от ИА ИЕУ.
Общи условия за присъединяване към и използване на Системата за сигурно електронно връчване
Заявление за прекратяване присъединяването към Системата за сигурно електронно връчване
Описание на процедурата за интеграция със Системата за сигурно електронно връчване
Централните системи за заявяване на електронно административни услуги и информационните системи на:
- административни органи;
- лица, осъществяващи публични функции;
- организациите, предоставящи обществени услуги;
се интегрират с еАвтентикация по стандартизиран защитен протокол от тип „система-система“ в средата на електронното управление, одобрен от Съвета за интеграция на информационните ресурси и утвърден от Министъра на електронното управление.
Интеграцията на информационни системи е задължителна при електронна идентификация на физически лица, юридически лица и административните органи при заявяване на електронни административни услуги.
Модел за интеграция с хоризонтална система за електронна автентикация
Описание на услуга за интеграция
Среда за електронни плащания
Детайлна техническа спецификация за осъщестявяване на интеграция
Уеб сайт на Портал за електронни плащания в тестова среда
Уеб сайт на Портал за електронни плащания в реална среда
Възможността за предоставяне на тези услуги е реализирана чрез средата за междурегистров обмен (RegiX), която предоставя възможност за реализиране на интерфейс за автоматизирано подаване и обслужване на стандартизирани заявки за административни услуги по електронен път.
Осъществяването на достъп чрез интегриране на информационна система предполага присъединяване към тестова среда, в която да бъде извършена интеграцията и осигуряване на достъп до реални данни, след одобрени правни основания и извършена интеграция.
- Доставчикът изготвя на заявка за издаване на транспортен SSL сертификат за тестова среда;
- Доставчикът изпраща на МЕУ заявката за издаване на сертификат;
- МЕУ издава транспортен сертификат за тестова среда;
- МЕУ изпраща издадения сертификат за тестова среда на доставчика;
- МЕУ осигурява достъп до полета от справки в тестова среда;
- Доставчикът внася на своя машина сертификатa и сертификационна верига в правилната последователност.
- Доставчикът осъществява развойна дейност и интеграция. Служебната услуга за достъп до присъединен регистър се настройва за работа в тестова среда;
След завършване на развойната дейност и успешно преминаване на тестове на реализираната интеграция, доставчикът на услуги е необходимо да повтори процедурата за осъществяване на достъп в тестова среда, а МЕУ ще предостави сертификат и достъп до полета от справки за работа с реални данни.
Стандарт за разработване на адаптер
Ръководства и инструкции за интеграция
Информация за наличните регистри и справките от тях
Адрес на услугата в реална среда
Адрес на услугата в тестова среда
Приложение 1: Образец за общо заявление
Приложение 2: Образец за комплексно заявление
Заявленията, подписани с електронен подпис, следва да се изпращат на следния електронен адрес: regix@e-gov.bg. При невъзможност да бъдат подписани с електронен подпис, следва да се изпращат на хартиен носител до Министерство на електронното управление на адрес гр. София, ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ 6.
Лица за контакт:
Техническа свързаност: Илия Смоленов – тел. 02/949 2037; e-mail: ismolenov@e-gov.bg
Техническа свързаност: Димитър Димитров - тел. 02/404 9612; e-mail: dimitar.dimitrov@e-gov.bg
Административни въпроси: Наделин Антонов – тел. 02/949 2209; e-mail: nsantonov@e-gov.bg